Google Ads

Få kunder i en fart med Google Ads

Med Google Ads bliver jeres annoncer vist direkte på Google, når jeres potentielle kunder leder efter jeres produkt. I betaler en klikpris, hver gang en person klikker på jeres annonce. Dermed betaler I kun, når I får nye og købsparate kunder ind på jeres hjemmeside eller webshop.

Vi opsætter og optimerer Google Ads-kampagner for danske virksomheder, der opererer på B2B- og særligt B2C-markedet. Vi hjælper jer med at nå bredere ud til både eksisterende og nye målgrupper samt få mere ud af hver enkelt annoncekrone.

Scroll ned for mere info

Hvad er Google Ads?

Google Ads, tidligere Google AdWords, er Googles annonceringsværktøj til søgeord og er jeres mulighed for at ligge iblandt de første søgeresultater. På verdensplan foretages der dagligt mere end 3,5 milliarder søgninger på Google. Her kan I målrette jeres annoncer direkte på specifikke søgninger på Google og på den måde sikre, at I rammer jeres potentielle kunder lige præcis, når de efterspørger jeres service eller produkt. 

Google Ads er de annoncer, som I finder i toppen af langt de fleste søgninger på Google. Det er typisk de tre øverste placeringer, som Google reserverer til annoncørerne, og de er altid markeret med ordet ”Annonce”. Google viser et fast antal annoncer på hver søgning – fordelt på søgeresultatets top og bund.

Google Ads er effektivt til, at:

MERKURNORD INSIGHTS

Få live-rapportering med MerkurNord Insights

I får alle resultater samlet på én platform!

Helt konkret kan I…

Begrebsforklaringer

Klik

Antal klik på jeres annoncer

Eksp.

Antal visninger af jeres annoncer

CTR

Procentvise klik i forhold til eksponeringer

Gns. CPC

Gennemsnitlige annonceomkostninger pr. klik

Pris

Samlede månedlige annonceomkostninger

Konverteringer

Samlede månedlige antal konverteringer

Pris / konv.

Annonceomkostninger pr. konvertering

Konv.værdi

Samlet omsætningsværdi på kampagnen

Google Ads er en auktion

Hvilken annoncør, der får de eftertragtede øverste pladser, afgøres ved en hurtig digital auktion ved hver eneste Google-søgning. Auktionen foregår imellem de virksomheder, der har oprettet annoncer på de samme søgeord. Annoncørerne angiver et maksimum bud, som de er villige til at betale for annoncens eksponering på Google ved det specifikke søgeord. Den annoncør, der leverer det mest relevante indhold og er villig til at betale mest, vinder auktionen foran de andre.

Google Ads kan dog hurtigt blive en dyr og ineffektiv affære, hvis I ikke har styr på optimering af jeres kampagner. Her er elementer som negative søgeord, søgetermer, søgeordsgrupper, CTR og annoncer nogle af dem, som vi arbejder med løbende.

Få endnu mere ud af Google Ads

Vil I gerne have endnu mere ud af jeres annoncekroner, kan I med fordel supplere jeres indsats med Facebook retargeting, hvor besøgende fra jeres website bliver eksponeret for annoncer fra jer på Facebook. Dette set-up kan øge jeres konverteringsrate betydeligt.

Vil I gerne blive fundet på Google, så er vi klar til at hjælpe jer med at skabe resultater, uanset om I har brugt Google Ads før eller er nybegyndere.

Vil I have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​